2016. február 15., hétfő

Probléma 1: törvények 2



Álpárbeszédek az állatvédők és a jogalkotók között.


Az állat bántalmazása nem eredmény bűncselekmény.

Hogy ez mit jelent, arról Dr. Pálinkás Viktória jogász beszél 1 óra 20-tól, 1 óra 26-ig.








az "állatvédelmi törvény preambulumában az áll, hogy 
"az állatok érezni, szenvedni és örülni képes élőlények, tiszteletben tartásuk, jó közérzetük biztosítása minden ember erkölcsi kötelessége", 
tehát kimondja, hogy az állatok nem dolgok, hanem élőlények, 
- mostanában megtudtam, hogy a preambulumnak nincs kötelező ereje; 
tehát mégsem mondta ki egyetlen RENDELKEZŐ törvénycikk sem, amit ki kellett volna mondania..." 1


1 forrás


Kreatív büntetéseket ró ki az amerikai Ohio állam szigorú bírója, Michael Cicconetti a bűnelkövetőkre, köztük az állatkínzókra is.
forrás

10 megjegyzés:

  1. Természetesen a madárvédők facebookját néztem meg az 1. forrásodnál, és így vidám percekkel indul a reggelem.
    A kis üregi bagoly szinte körbe forgatja a fejét, annyira muris a kíváncsisága :)
    Megnéztem a kea papagáj és a varjú ügyességi vetélkedőjét, fantasztikus "gondolkodó" lények :)

    VálaszTörlés
  2. A kis baglyot én is megnéztem, viszont nekem a keas videó nem működik sajnos.
    Leáll. Te hogy tudtad megnézni?

    Klassz, hogy jól indult a reggeled.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megnéztem a keas videó, nincs probléma vele most sem.
      A videónézést sokban befolyásolja, hogy gépeden mit blokkolnak.
      Nekem pl. elég sok reklámféleséget, és felugró ablakot blokkolt a fiam a gépen.
      Tehát reklám mentesen jelennek meg a blogok, honlapok.
      Van, amikor néhány videó-fajtát sem tudnám nézni, de addig feloldom.

      Törlés
    2. Bocs, csak a rend kedvéért mondom, én voltam az előbb :)

      Törlés
    3. Köszi, most már én is megtudtam nézni.
      Tényleg fantasztikus, eszközöket használnak.

      Törlés
  3. Megnéztem a baglyokat, a kis bagolyka aranyos vagy érdekes inkább, s rögtön eszembe jutott Fekete István Hu-ja. Olvassa még valaki?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. "Olvassa még valaki?"

      sajnos azt nem tudom, de ha valaki szeretné:
      http://staub-site.honlapepito.hu/tarhely/staub-site/dokumentumok/letoltesek/konyvpdfmegtek/fekete_istvan_hu.pdf

      Törlés
    2. Gyakran olvasom Fekete Istvánt, nagyon szeretem az ízes nyelvezetét.
      Nemrég kért meg a lányom, hogy olvassam fel neki hangos könyvként a Ballagó idő-t, hogy főzés közben legyen módja hallgatni.

      Törlés
    3. Nagyon sokáig fog tartani, mert elég vastag könyv.

      Törlés